Curriculumaren gaian testuinguratzeko, curriculuma zer den eta mota ezberdinak daudela ikusi genuen. Hezkuntzan, curriculuma ikaskuntza-prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun, metodo eta ebaluazioen multzoa da eta ondorengo motak bereizten dira; nulua (lantzen ez diren gaiek osatzen dutena), formala edo ofiziala (adostutakoa), ezkutua (formalean agertzen ez dena baina betetzen dena) eta erreala (betetzen dena), besteak beste.
Honen inguruan gehiago jakiteko asmoz eta bizi dugun errealitatearekin
lotu ahal izateko hainbat argazki landu genituen eta horien inguruan
hausnartu.
Lanketa horrekin atera nuen konklusio nagusia da askotan hitzez edo
diskurtsoaren bitartez esaten dugunaren guztiz aurkakoa egiten dugula,
bai egunerokotasunean, bizitzan, baita hezkuntzan ere. Adibidez, mila
aldiz entzungo dugu berdintasunaren inguruan hitz egiten eta denok
berdinak garela aldarrikatzen ibiliko gara, baina gero praktikan ez dugu
hori betetzen; izan ere, neska eta mutilak bereizten ditugu janzkeran,
egin behar dituzten zereginetan, beraiengandik espero ditugun
emaitzetan, etab. (Curriculum ezkutua). Gainera, ezberdintasun horiek
indartzen dituzten estereotipoak oso ohikoak dira gure gizartean eta
horietako batzuk landutako argazkietan agertzen dira, adibidez:
emakumeak "edozer" egiten duela diruaren edo opari baten truke, emakume
askok gizonezkoen "boterea" edo haien "azpitik egotea" onartzen dutela,
gizonezkoek emakumezkoek baino soldata altuagoa izatea lan
berdinagatik...
Honetaz gain, hezkuntza munduan gehiago murgilduz eta gure gaiari
helduz, errealitate ukaezina da irakasleek inguruan duten presioa
(curriculuma, gurasoak, programazioa...) eta horrek askotan hezkuntzan
duen eragina. Irakasleak arma boteretsuak dituzte ikasleen aurrean,
zuzenki nahiz zeharka materiak/eduki/ideia asko helarazteko aukera eta
haur horien garapena "beraien esku".
Presio horren barruan, denbora falta ere egon daiteke. Arrazoi hori dela
medio (edo beste bat) irakasle askok ikasle guztiak berdin tratatzen
dituzte, helburu jakin eta berdina lortzeko, haur bakoitzaren garapena
eta gaitasunak kontuan hartu gabe. Nire ustez, beharrezkoa da irakasleak
haur bakoitza ezagutzea, gauzak barneratzeko momentuak daudela jakitea
eta horren arabera esku-hartzea, baina gaur egungo hezkuntzan ia
ezinezkoa litzateke.
Hausnarketa honekin amaitzeko, klasean atera genituen pare bat ideia
gogoraraztea pentsatu dut, gure etorkizunerako garrantzitsua iruditzen
zaitena: irakasleari bere lana gustatu behar zaio, bokazionala izan
behar du eta berak erakutsi eta irakasten duen moduan, ikasleengandik
ere ikas dezakela jakin behar du, betiere ikasleen lekuan jarriz eta
enpatiaz jardunez.
Besterik gabe, mila esker irakurtzeagatik!
Besterik gabe, mila esker irakurtzeagatik!
No hay comentarios:
Publicar un comentario