Gaurkoan, Haur Hezkuntzako Curriculuma aztertzea izango dut helburu eta horretarako bertan agertzen diren xedapenak nire haurtzaroko esperientziekin alderatuko ditut. Gainera, curriculumean aipatzen diren gau ezberdinak ere jorratu nahiko nituzke, horiek kontuan hartuta nire esperientzia pertsonalekin kontrastatzeko asmotan.
Hasteko, lehenengo kapituloko hirugarren artikuluak dioen moduan:
"Haur guztien garapen osoa eta orekatua lortzen laguntzea da Haur Hezkuntzaren xedea, garapen horren dimentsio guztietan. Oinarrizko konpetentziak garatuz lortu nahi da hori, familiekin lankidetza estuan arituta."
Artikulu honi garrantzia ematea ezinbestekoa iruditu zait, izan ere, nire ikastolan betidanik harreman estua mantentzen ahalegindu dira irakasle eta familien artean, horrela gu guztion garapen osoa eta orekatua lortzeraino. Hori lortzeko aurrera eraman den proiektu edo ideia esanguratsuenetarikoa postontziaren sorrera izan da. Hau da, Haur Hezkuntzara sartzeko ikastolako kide guztiek erabiltzen zuten hesiari lotuta zegoen atean postontzi bat zintzilikatu zuten, horrela, nahi izanez gero ume zein gurasoek, egokiak iruditzen zitzaizkien material, liburuxka, pelikula, bideo, egunkari, jostailu...etb ekartzen zituzten eta irakasleak horietaz baliatzen ziren nolabait ere gurasoen nahiak gelara garraiatu eta gurekin proiektu ezberdinak burutuz hainbat eta hainbat balore trasmititzeko. Postontzi horren helburu nagusia, lehen esan bezala, elkarreragina sustatzea izan zen eta benetan interesgarria iruditzen zaiten modua da, haurrak zein gurasoak ikaskuntza prozesu eta garapen honen partaide sentiaraztea lortzen zuelako. Baina ez hori bakarrik, baita guztien motibazioa mantentzea eta areagotzea ere.
Bestalde, ebaluaketari dagokionez, curriculum guztien oinarri printzipalenetarikoa dela esan genezake, honen bitartez lortzen bait da haurren garapenari eta emandako aurrerapausoen inguruko informazioa etxeetara zabaltzea. Horregatik, honako esaldi hau autatzearen erabakia hartu dut:
"Tutoreak, ikasturte bakoitzean aurreikusitako ebaluazio-saioak egitean, edo baldintzek horretarako bidea ematen dutenean, ikaslearen ikaskuntza-prozesuaren gaineko txostena egingo du. Ikasleen gurasoei edo legezko tutoreei emango zaie txosten hori. Hiru ebaluazio-saio egongo dira, gutxienez. Txosten horretan adieraziko dira: hezkuntza-konpetentzien lorpenari buruzko balorazioa, eskola-errendimenduari eta integrazio sozial eta hezkuntzakoari buruzko informazioa, eta, beharrezkoa baldin bada, aurreikusitako laguntza- eta indartze-neurri orokorrei buruzkoa."
Naiz eta lehenenko postean argitaratutako eskola bizipenetan ez egon ebaluaketari zuzenki lotutako argazkirik, bertan agertzen diren fitxa zein txostenek zeharkako erreferentzia egiten die hori. Izan ere, hiru hilabete guztian zehar burutzen genituen marrazki libre, matematikarekin lotutako fitxa edota ingelesa landu genuela zihurtatzen zuten jarduerak biltzen genituen karpeta baten barruan, hori etxera eraman eta gurasoek ikus zitzaten egindako lan guztiak. Baina ez hori bakarrik, irakasleak egunero gurasoekin elkarrizketa laburrak mantentzeaz gain, bilera batzuk ere antolatzen zituen. Bilera horien xede nagusiak haurren inguruko arazo eta aurrerapenei buruz hitz egiteaz gain aurrez finkatutako helburu eta ebaluazio irizpideen berri ematea zelarik. Azkenik, azpimarratzekoa da "nota" moduko batzuk ere banatzen zirela urte amaieran, non oinarrizko konpetentzia bakoitzaren ondoan hitzez adierazitako balorazioa agertzen zen, hala nola, gutxiegi (GU), nahikoa (NA), ongi (O), oso ongi (OO) eta bikain (BI). Nire iritziz, zenbaki zehatzak ez jartzearen arrazoia ebaluaketa zehatza egitea ia ezinezkoa dela da, izan ere, ume batek Haur Hezkuntzak eman ditzazkeen pausoak nota ipintzerako orduan nahiko malguak eta zehaztasunik gabeak dira. Beraz, esan daiteke, nota horien helburu nagusiena, beste behin ere, gurasoak ikastolan egindakoaren jakinaren gainean mantentzea izango litzatekela eta ez haur batek besteak baino nota hobeak ala okerragoak atera dituen alderatzea.
Besterik gabe, hauxe izango litzateke Haur Hezkuntzak gaur egun duen curriculumaren eta nire garain zegoenaren arteko hausnarketa.
Mila esker irakurtzeagatik!
Bestalde, ebaluaketari dagokionez, curriculum guztien oinarri printzipalenetarikoa dela esan genezake, honen bitartez lortzen bait da haurren garapenari eta emandako aurrerapausoen inguruko informazioa etxeetara zabaltzea. Horregatik, honako esaldi hau autatzearen erabakia hartu dut:
"Tutoreak, ikasturte bakoitzean aurreikusitako ebaluazio-saioak egitean, edo baldintzek horretarako bidea ematen dutenean, ikaslearen ikaskuntza-prozesuaren gaineko txostena egingo du. Ikasleen gurasoei edo legezko tutoreei emango zaie txosten hori. Hiru ebaluazio-saio egongo dira, gutxienez. Txosten horretan adieraziko dira: hezkuntza-konpetentzien lorpenari buruzko balorazioa, eskola-errendimenduari eta integrazio sozial eta hezkuntzakoari buruzko informazioa, eta, beharrezkoa baldin bada, aurreikusitako laguntza- eta indartze-neurri orokorrei buruzkoa."
Naiz eta lehenenko postean argitaratutako eskola bizipenetan ez egon ebaluaketari zuzenki lotutako argazkirik, bertan agertzen diren fitxa zein txostenek zeharkako erreferentzia egiten die hori. Izan ere, hiru hilabete guztian zehar burutzen genituen marrazki libre, matematikarekin lotutako fitxa edota ingelesa landu genuela zihurtatzen zuten jarduerak biltzen genituen karpeta baten barruan, hori etxera eraman eta gurasoek ikus zitzaten egindako lan guztiak. Baina ez hori bakarrik, irakasleak egunero gurasoekin elkarrizketa laburrak mantentzeaz gain, bilera batzuk ere antolatzen zituen. Bilera horien xede nagusiak haurren inguruko arazo eta aurrerapenei buruz hitz egiteaz gain aurrez finkatutako helburu eta ebaluazio irizpideen berri ematea zelarik. Azkenik, azpimarratzekoa da "nota" moduko batzuk ere banatzen zirela urte amaieran, non oinarrizko konpetentzia bakoitzaren ondoan hitzez adierazitako balorazioa agertzen zen, hala nola, gutxiegi (GU), nahikoa (NA), ongi (O), oso ongi (OO) eta bikain (BI). Nire iritziz, zenbaki zehatzak ez jartzearen arrazoia ebaluaketa zehatza egitea ia ezinezkoa dela da, izan ere, ume batek Haur Hezkuntzak eman ditzazkeen pausoak nota ipintzerako orduan nahiko malguak eta zehaztasunik gabeak dira. Beraz, esan daiteke, nota horien helburu nagusiena, beste behin ere, gurasoak ikastolan egindakoaren jakinaren gainean mantentzea izango litzatekela eta ez haur batek besteak baino nota hobeak ala okerragoak atera dituen alderatzea.
Besterik gabe, hauxe izango litzateke Haur Hezkuntzak gaur egun duen curriculumaren eta nire garain zegoenaren arteko hausnarketa.
Mila esker irakurtzeagatik!
No hay comentarios:
Publicar un comentario